Effector Hoitotarvikejakelu on julkiselle terveydenhuollolle tarkoitettu kattava tietojärjestelmä hoitotarvikejakeluprosessien sähköiseen ja kustannustehokkaaseen hallintaan
Prosessin hallinta
Kokonaisvaltainen hoitotarvikejakeluprosessin hallinta.
Raportointi
Kattava ja reaaliaikainen hoitotarvikkeiden varastoinnin ja jakelun seuranta- ja raportointitoiminnallisuus.
Varastonhallinta
Varastosaldojen seuranta, hälytysrajat ja inventaariotoiminnot.
Asiakaslähtöisyys
Asiakkaan sähköinen asiointi, tekstiviesti-ilmoitukset saapuneista hoitotarvikkeista ja lokerikkoautomaatit hoitotarvikkeiden noutamiseen.
Effector Hoitotarvikejakelu
Effector Hoitotarvikejakelun avulla hallitaan hoitotarvikkeiden jakelupäätöksiä, jakelua, varastoa ja asiakastilauksia. Järjestelmällä voidaan hallinnoida myös asiakkaan kotiin toimitettavia hoitotarvikkeiden suorajakeluita.
Hoitotarvikejakelupäätöksille kirjataan asiakkaalle jaettavat hoitotarvikkeet. Jakelutapahtuman tiedot tallentuvat Effectoriin seurantaa ja raportointia varten. Järjestelmässä on hoitotarvikkeiden kirjauksia helpottava viivakoodinlukijatuki (EAN-koodit). Varastotilauksien hallinnassa hoitotarvikkeille voidaan asettaa varastosaldon hälytysrajoja, jolloin rajan alle pudonnut saldo käynnistää automaattisen tarviketilauksen. Tilaukset lähetetään tavarantoimittajalle automaattisesti suoraan järjestelmästä.
Asiakaslähtöisyys hoitotarvikejakelussa
Asiakas voi tilata hoitotarvikkeet itsenäisesti ajasta ja paikasta riippumatta sähköisen palse.fi-portaalin kautta, josta asiakas voi myös ajantasaisesti seurata tilauksensa etenemistä. Asiakas saa tekstiviestinä paketin noutotiedot ja -ajankohdan. Hoitotarvikepaketit voidaan joko noutaa kunnan noutopisteestä tai ne on mahdollista vastaanottaa pakettiautomaatteihin, jolloin noutoajankohtiin saadaan lisää joustoa. Asiakas voi seurata palse.fi-portaalissa tilauksensa etenemistä. Organisaatiolle Hoitotarvikejakelutoiminnallisuus mahdollistaa koko jakeluprosessin seurannan Effectorissa.
Effector Mobile -sovellus mahdollistaa kotihoidon tai palvelutalon henkilökunnalle hoitotarviketilauksen tekemisen asiakkaan puolesta. Hoitohenkilökunta voi tarkastella asiakkaan hoitotarvikepäätöksiä ja tehdä hoitotarviketilauksia joko suoraan asiakkaan kotiin tai palvelutaloon toimitettuna. Kaikki Effector Mobilessa suoritetut toiminnot tallentuvat reaaliaikaisesti Effecoriin.
"Effector tukee toiminnan johtamista ja sisältää monipuoliset raportointiominaisuudet, joiden avulla seurataan jaettujen hoitotarvikkeiden määriä ja kustannuksia."
Polycon ja Optima Locker yhteistyössä
Hoitotarvikepakettien itsepalveluautomaatit toteutettiin Polyconin ja Optima Lockerin yhteistyönä. Tilattuja paketteja voidaan hallinnoida Effectorissa ja asiakas saa saapumisilmoituksen kätevästi tekstiviestillä.
Polycon ja Smartbox yhteistyössä
Jyväskylä monipuolisti hoitotarvikejakeluaan Effector Hoitotarvikejakelun sähköisellä laajennuksella ja SmartBox- jakeluautomaatin avulla. Palse.fi portaalin sähköisen asiointikanavan ja Smartboxnoutoautomaatin avulla asiakas voi tehdä hoitotarvikkeen tilauksen ja paketin noudon itsenäisesti haluamanaan ajankohtana.
Polycon järkeisti Soiten hoitotarvikejakelua, nyt asiakkaat ovat tyytyväisempiä ja kuntayhtymä säästää rahaa
Vuoden 2017 alussa, kun alueen organisaatiot yhdistyivät Soiteksi, myös hoitotarvikkeiden varastojen hallintaa ja jakelua alettiin järkeistämään. Soiten alueella on ollut jo vuosi käytössä Effector Hoitotarvikejakelu -järjestelmä, muutostarpeiden ilmetessä tuli tarve myös muokata ja kehittää Hoitotarvikejakelu-järjestelmää vastaamaan paremmin uusia tarpeita. Polycon oli tärkeässä roolissa yhtenäisen järjestelmän luomisessa. Lähtötilanteessa hoitotarvikejakelun prosessit olivat hajanaiset ja pirstaleiset, koska Soiten alueella on 13 hoitotarvikkeiden vastaanottotoimipistettä.
Hoitotarvikejakelutoiminnot myös Effector Mobilessa
Effector Mobile on Polycon Oy:n kehittämä Android-pohjainen mobiilisovellus, joka mahdollistaa Effectorin käytön älypuhelimella tai tabletilla työpisteen ulkopuolella. Mobiilista Effectoria voi käyttää esimerkiksi asiakkaan kotona, varastossa tai kuljetusten yhteydessä, mikä lisää järjestelmän hyötyä merkittävästi.
Ota yhteyttä
Ajankohtaista
Effector Mobile -sovelluksella sujuvuutta ja nopeutta Soiten kotihoidon hoitotarvikejakeluun
Soite eli Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue otti käyttöön Effector Mobile -sovelluksen kotihoidon asiakkaiden hoitotarvikejakelussa reilut kaksi vuotta sitten.
Soite ottaa käyttöön palse.fi-portaalin apuvälineiden lainausten seurantaan
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite laajentaa digitaalisia palveluitaan ja ottaa käyttöön palse.fi-portaalin apuvälinelainojen seurantaan. Jatkossa hyvinvointialueen asukkaat voivat hoitaa apuvälinelainojaan myös palse.fi-portaalin kautta soittamisen tai paikalla asioinnin sijaan. Lainauksen hallinnointi sujuvoituu maaliskuussa.
Sähköinen asiointi ja kustannussäästöt hoitotarvikejakelussa
Sähköisten asiointitapojen käyttöönottoa ei kannata pelätä, mutta käyttö tulee suunnitella palvelupolku ja kokonaisprosessi huomioiden. Asiakaslähtöinen ja tietoturvallinen sähköinen asiointikanava tehostaa hyvinvointialueen hoitotarvikejakelua tuomalla kustannussäästöjä ja sujuvuutta prosessiin.