Effector Apuvälinepalvelut tukee apuvälineprosessin hallintaa. Järjestelmä on käytössä Suomen 18 hyvinvointialueella ja 85%:ssa Suomen terveyskeskuksista. Effector Apuvälinepalveluita on kehitetty yhteistyössä apuvälineasiantuntijoiden kanssa jo vuodesta 1997 alkaen.
Prosessinhallinta
Saumaton apuvälineprosessin elinkaaren hallinta.
Raportointi
Kattava raportointitoiminnallisuus mm. apuvälinelainauksista ja ‑hankinnoista.
Määräaikaishuollot
Tulevien ja myöhässä olevien määräaikaishuoltojen ja tehtävien seuranta.
Palautuskehotukset
Automaattisten palautuskehotuskirjeiden lähettäminen myöhässä olevista apuvälinelainoista.
Effector Apuvälinepalvelut
Effector Apuvälinepalveluita on kehitetty yhteistyössä apuvälineasiantuntijoiden kanssa jo vuodesta 1997 alkaen. Järjestelmän avulla hallitaan saumattomasti apuvälineprosessin koko elinkaari sisältäen hankintalain mukaisen kilpailutuksen ja hankinnan, varastoinnin, lainaukset, palautukset sekä teknisen huollon ja apuvälineiden poiston.
Järjestelmästä voidaan tulostaa apuvälineisiin kiinnitettävät yksilöivät viivakooditarrat sekä automaattisia asiakaskirjeitä lainausten hallintaan ja kyselyihin. Raportointityökalun avulla on helppo seurata kattavasti esimerkiksi toiminnan kustannuksia ja talousarviota sekä lainaus- ja apuvälinemääriä.
Sairaaloiden omistamat apuvälineet
Osastolainaustoiminnallisuus tukee sairaaloiden yhteisomistuksessa olevien apuvälineiden kiertoa. Osastolainaussovellus on Effectoriin liitettävä erillinen moduuli.
Osastolainauksen lainaus- ja palautustoiminnot on tehty mahdollisimman helppokäyttöisiksi. Henkilö kirjautuu toimikortilla järjestelmään ja lukee viivakoodilukijalla apuvälineestä viivakoodin, jolloin järjestelmä luo siitä automaattisesti lainan tai palautuksen. Lainat saadaan raportoitua ja laskutettua sisäisesti. Toiminnallisuus tehostaa apuvälineiden yhteiskäyttöä, jolloin jokaisella osastolla ei tarvitse olla omia apuvälineitä. Järjestelmän avulla apuvälineiden yhteiskäytön seuranta on hallittua.
Apuvälineet palse.fi-portaalissa
Apuvälineasiakkaan asioinnin ohjaaminen palse.fi-portaaliin tarjoaa uuden ja tehokkaan palvelukanavan apuvälinepäätöksiä käsittelevälle organisaatiolle. Tarpeiden ja tilanteen mukaan palse.fi-portaalin asiointikanava voidaan tarjota aiempien palvelukanavien rinnalle tai esimerkiksi osa nykyisistä palvelukanavista voidaan korvata portaaliasioinnilla.
Palse.fi-portaali on selaimessa toimiva käyttöliittymä loppuasiakkaalle. Portaaliin kirjaudutaan käyttäen vahvaa tunnistautumista, eli erillistä rekisteröintiä ei tarvita. Portaalin käyttö on henkilöasiakkaille maksutonta.
Apuvälineprosessi
Effector Mobile sujuvoittaa apuvälinetyötä säästäen aikaa, vaivaa ja käyttäjänsä muistia
Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirissä oltiin kärkijoukoissa, kun Effector Mobile -sovellusta pilotoitiin vuonna 2018. “Kun Effector Mobile esiteltiin pääkäyttäjäpäivillä, olin innoissani. Mobiilisovellukselle oli ilmeinen tarve, sillä kentällä jouduttiin aiemmin kirjoittamaan lippulappusille apuvälineiden kirjaukset ja toimenpiteet. Kaikki työntekijämme, jotka tekivät apuvälinetyötä hyötyisivät työpisteversion lisäksi mobiiliversiota”, kertoo apuvälinealan asiantuntija Anna-Mari Särkipaju Länsi-Pohjan sairaanhoitopiiristä.
Apuvälinetoiminnallisuudet myös Effector Mobilessa
Effector Mobile on Polycon Oy:n kehittämä Android-pohjainen mobiilisovellus, joka mahdollistaa Effectorin käytön älypuhelimella tai tabletilla työpisteen ulkopuolella. Mobiilista Effectoria voi käyttää esimerkiksi asiakkaan kotona, varastossa tai kuljetusten yhteydessä, mikä lisää järjestelmän hyötyä merkittävästi.
Ota yhteyttä
Ajankohtaista
HUS laajentaa apuvälineiden palveluitaan Effectorissa
Polyconin toimistolla vietettiin 9.10. aloitustapaamista liittyen uuteen HUSin toiminnanohjausjärjestelmään. Projektissa perustetaan SaaS-pohjaiseen Effector-toimintaympäristöön apuvälinekeskuksen vaatimusten mukaiset toiminnallisuudet.
Työmääräykset palse.fi-portaalissa
Toiminnallisuus mahdollistaa huoltopalveluntuottajien käsitellä työmääräyksiä palse.fi-portaalissa. Toiminnallisuus poistaa tarpeen muun muassa soittamalla tai sähköpostitse tehtäville työmääräyksille – nopeuttaen ja tehostaen niiden käsittelyä.
Katja Mäntymäki on uusi järjestelmäasiantuntijamme
Polyconin apuvälinepalveluiden- , ostopalveluiden- sekä laitehuollon järjestelmätuki sai lisää vankkaa kokemusta, kun Katja Mäntymäki aloitti järjestelmäasiantuntijana 3.6.