Polycon

Palvelusetelin aktivoiminen ja päätöksen tietojen tarkastelu

Tässä ohjeessa kerrotaan:

HUOM! Palse.fi-maksusitoumus ei vaadi tuottajan aktivointia portaalissa, vaan maksusitoumus on myöntävän organisaation toimesta aktivoitu tuottajalle valmiiksi.

Kun asiakas on valinnut sinut palvelusetelinsä palvelun tuottajaksi, pyydä häneltä palvelusetelin päätösnumero ja tuottajavarmenne (T-alkuinen koodi). Päätösnumero ja varmennekoodi löytyvät asiakkaalle lähetetyltä tuottajan päätöskirjeeltä tai portaalista kirjautuneen asiakkaan päätösnäkymältä.

Kirjaudu portaaliin ja siirry Asiakkaat-sivulle. Mikäli yrityksenne tuottaa palveluita usealle organisaatiolle, valitse päätöksen myöntänyt organisaatio päätöshakuun alasvetovalikosta. Jos yrityksenne tuottaa palveluita ainoastaan yhdelle organisaatiolle, näkyy organisaatio valmiiksi myöntäjänä.  

Kirjoita Päätöksen numero sille varattuun kenttään ja klikkaa Hae-painiketta. 

Palveluseteleitä myöntävä organisaatio määrittää, saako aktivoimattomia seteleitä hakea henkilötunnuksen perusteella. Mikäli henkilötunnuksella hakeminen on sallittu, kirjoita asiakkaan Henkilötunnus sille varattuun kenttään ja klikkaa Hae-painiketta.

Jos päätöstä on haettu päätöksen numerolla, avautuu seuraavaksi Tuottajan varmenne -ponnahdusikkuna. Syötä asiakkaan antama tuottajavarmenne (T-alkuinen koodi)  tekstikenttään ja klikkaa lopuksi OK.

Haettuasi asiakkaan päätöksen joko henkilötunnuksella, tai päätöksen numerolla ja tuottajavarmenteella, avautuu seuraavaksi näkymä asiakkaan päätöksen tiedoista.

Lue huolellisesti päätöksen ja potilaan tiedot. Huomioi ennen päätöksen aktivointia, että kun päätös aktivoitu, ei aktivointia voi enää perua portaalissa.

Mikäli haluat aktivoida päätöksen, valitse sivun alareunasta painike: Aktivoi päätös. Valitse tarvittaessa mille toimipisteelle haluat aktivoida päätöksen.

Aktivoinnin jälkeen voit katsella päätöksen tietoja, tehdä tapahtumakirjaukset ja lähettää mahdollisen hoitopalautteen.

aktivoi päätös

Päätöksen tietojen tarkastelu

Löydät kaikki yritykselle aktivoidut päätökset Asiakkaat-sivun listauksesta, päätöksen myöntäneen organisaation ja palvelusetelinpalvelun nimen alta. Voit hakea päätöstä joko kirjoittamalla haku-kenttään asiakkaan henkilötunnuksen, nimen tai päätösnumeron. Vaihtoehtoisesti voit hakea asiakkaita käyttämällä sarakkeiden rajausehtoja.  

Kaikki yritykselle aktivoidut päätökset saat listattua palvelukohtaisesti lisäämällä ensin rajausehdoista Asiakas-sarakkeeseen valinnan Vapaa teksti, jättämällä vapaa teksti -tekstikentän tyhjäksi ja klikkaamalla Hae.  Vaihtoehtoisesti voit lisätä valinnat jokaiseen aakkosvalintaan (A-E, F-J,K-N jne.) ja klikata sen jälkeen Hae-painiketta. 

Asiakkaan tietoihin pääset klikkaamalla päätöksen numeroa.

Lisäämällä valinnan kohtaan Näytä vanhat asiakkaat/päätökset, saat listaukseen näkyviin myös ne asiakkaat, joiden päätös on jo loppuun käytetty.

Palvelukohtaiset asiakashaun asetukset päätöksellä

Palveluntuottaja voi halutessaan ottaa käyttöön palvelukohtaiseen asiakashakuun uuden Lisätiedot -sarakkeen.

Lisätiedot -sarake otetaan käyttöön palvelukohtaisesti kyseisen palvelun hakemukselta / sopimukselta Asiakashaun asetukset -osiosta. Tämä mahdollistaa palveluntuottajalle lyhyen vapaan tekstin kirjaamisen asiakkaan päätökselle. Teksti nousee asiakashakuun lisätietoihin ja tämän avulla on mahdollista järjestää tai suodattaa asiakaslistaa.

Toimipisteen lisäys tai poisto päätösaktivoinnilta

Päätösaktivoinnin voi lisätä tai poistaa toimipistekohtaisesti, jos päätös on aktivoitu hakemukselle, jossa on useampi toimipiste mukana.

Päätösaktivoinnin toimipisteen hallinta tapahtuu päätösnäkymän kohdasta Päätöksen toimipiste. Aktivoinnin toimipisteitä muokataan klikkaamalla toimipisteen/toimipisteiden perässä olevaa Muokkaa -painiketta (kynäikoni). 

Toimipistelistauksesta voi poistaa tai lisätä toimipisteitä lisäämällä tai poistamalla valinnan toimipisteen kohdalta. Valinnat vahvistetaan klikkaamalla OK-painiketta.