Palveluntarjoajille:
Ohjeet:
Hoito- tai palvelusetelipalautteen kirjaaminen
Tässä ohjeessa kerrotaan:
Tarvittaessa voit antaa asiakkaasta hoito- tai palvelusetelipalautteen. Pääset täyttämään hoitopalautteen asiakkaan päätössivulta.
Klikkaa sivun alareunasta Uusi hoitopalaute -painiketta. Tämän jälkeen valitse minkä toimipisteen palautetta olet kirjaamassa.
Voit tallentaa hoitopalautteen keskeneräisenä valitsemalla Tallenna lähettämättä. Pääset myöhemmin muokkaamaan aloittamaasi palautetta. Kun hoitopalaute on valmis, valitse Hyväksy ja lähetä. Tämä lähettää palautteen päätöksen myöntäjälle. Huomioithan, että palautteen lähettämisen jälkeen palautelomaketta ei enää voi muokata.
Jos palvelun myöntäjä on määritellyt hoitopalautteen laskutuksen edellytykseksi, pitää hoitopalaute palauttaa vasta viimeisimmän tapahtumakirjauksen jälkeen.
Pääset tarvittaessa tarkastelemaan jo lähettämääsi hoitopalautelomaketta asiakkaan päätöksen tiedoissa klikkaamalla Näytä kohdassa Hoitopalautteet. Palveluntuottajilla on oikeus asiakkaan hoidollisten tietojen tarkasteluun palvelun myöntäjän määrittelemän aikarajan puitteissa. Kun tämä aikaraja umpeutuu, potilaan hoidolliset tiedot eivät enää ole nähtävillä portaalissa.
Voit luoda myöhemmin uuden hoitopalautteen klikkaamalla Uusi hoitopalaute -painiketta ja täyttämällä hoitopalautteen yllä kuvatun ohjeen mukaisesti.