Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite laajentaa digitaalisia palveluitaan ja ottaa käyttöön palse.fi-portaalin apuvälinelainojen seurantaan. Jatkossa hyvinvointialueen asukkaat voivat hoitaa apuvälinelainojaan myös palse.fi-portaalin kautta soittamisen tai paikalla asioinnin sijaan. Lainauksen hallinnointi sujuvoituu maaliskuussa.
Palse.fi-portaalista asiakas näkee apuvälineidensä tiedot ja voi esimerkiksi jatkaa niiden laina-aikaa hyvinvointialueen määrittelemien ehtojen mukaisesti. Lisäksi palvelu mahdollistaa huoltopyyntöjen tekemisen ja viestien lähetyksen, jotka otetaan käyttöön myös Soitella lähitulevaisuudessa.
Sähköinen asiointi mahdollistaa ajasta ja paikasta riippumattoman palvelun vähentäen esimerkiksi puhelinpalvelujen ruuhkautumista. Hyötynä on myös palvelu kaikille sellaisille asiakkaille, joille puheentuotto saattaa olla hankalaa, mutta jotka ovat tottuneet käyttämään erilaisia sähköisiä palveluita.
Palse.fi-portaali on helppokäyttöinen ja turvallinen asiointikanava. Palse.fi-portaalin käyttö ei vaadi erillisen sovelluksen lataamista ja se toimii myös mobiilissa. Siihen kirjaudutaan Suomi.fi-tunnistuksella eli henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen